سایت: 09125935871

سبوس برنج چیست و چه خواصی دارد؟

سبوس برنج چیست و چه خواصی دارد؟

سبوس برنج چیست و چه خواصی دارد؟ برنج غلات کامل، که به برنج قهوه ای نیز معروف است، به سادگی برنج سفید است که پوست آن گرفته نشده است. در طی فرآیند پوسته ریزی، دانه بزنج از سبوس خارجی و اجزای جوانه جدا می شود و فقط آندوسپرم باقی می ماند. این همان چیزی است که ما معمولاً به عنوان برنج سفید می شناسیم. متأسفانه 70 درصد برنج خورده شده در جهان از نظر تغذیه ای سفید رنگ است.

سبوس برنج چیست؟

اندوسپرم از نظر تغذیه ضعیف است.

یک دانه برنج از سه قسمت تشکیل شده است. سبوس، جوانه و آندوسپرم. سبوس لایه سخت و بیرونی بذر است و بیشتر فیبر را تأمین می کند. جوانه جنین بذر است که گیاه جدید از آن جوانه می زند و حاوی بیشتر چربی و مواد مغذی دانه است. پس از اتمام فرآیند آسیاب، آندوسپرم و بخشی از ویتامین ها و مواد معدنی برنج قهوه ای برای شما باقی می ماند.

آشنایی کامل با سبوس برنج

سبوس برنج یکی از محصولات فرعی در فرآیند آسیاب برنج است. سبوس لایه بیرونی برنج است و طی فرآیند آسیاب جدا می شود. در سراسر جهان، سالانه> 63 میلیون تن سبوس برنج تولید می شود. سبوس برنج حاوی لیپید است و فعالیت زیاد لیپازها و لیپوکسیژنازها به دلیل عدم وجود روشهای تثبیت اقتصادی منجر به فاسد شدن چربی می شود. بنابراین سبوس برنج عمدتا به عنوان خوراک دام یا سوخت دیگ بخار استفاده می شود و تنها مقدار کمی برای استخراج و آماده سازی روغن سبوس برنج استفاده می شود. برای بهبود استفاده از سبوس برنج فرآیندهای ارزش افزوده مواد مغذی و ترکیبات فعال ضروری است. روغن، پروتئین ها و کربوهیدرات ها مواد مغذی اصلی سبوس برنج هستند. همچنین بسیاری از مواد مغذی دیگر و ترکیبات فعال مانند پلی ساکاریدهای غیر نشاسته ای، اسیدهای فنولیک، فلاونوئیدها، توکوفرول ها، توکوترینول ها، سی اوریزانول و اسید فیتیک وجود دارد. اکثر این ترکیبات دارای فعالیت های آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی هستند. سبوس برنج بدون چربی (DRB)، که به آن سبوس برنج نیز گفته می شود، محصول فرعی در فرآیند استخراج روغن از سبوس برنج پرچرب (FRB) است.

سبوس برنج چه خواصی دارد؟

خواص سبوس برنج چی است

برنج یک گیاه است. لایه بیرونی دانه (سبوس) و روغن حاصل از سبوس برای دارو استفاده می شود. روغن سبوس برنج به عنوان “روغن سالم” در ژاپن، آسیا و به ویژه هند رایج است. مراقب باشید سبوس برنج را با سایر انواع سبوس مانند سبوس جو دوسر و گندم اشتباه نگیرید.

سبوس برنج برای دیابت، فشار خون بالا، کلسترول بالا و بسیاری از بیماری های دیگر استفاده می شود. روغن سبوس برنج برای کلسترول بالا نیز استفاده می شود. برخی از افراد سبوس برنج را مستقیماً روی پوست برای بثورات پوستی آلرژیک به نام اگزما (درماتیت خارج رحمی) استفاده می کنند.

سبوس برنج چیست و چه خواصی دارد؟

موارد استفاده و اثربخشی سبوس برنج چی است

احتمالاً برای …

• اگزما (درماتیت آتوپیک). به نظر می رسد قرار دادن سبوس برنج روی پوست بثورات پوستی آلرژیک را کاهش می دهد.

• سرطان معده. خوردن فیبر رژیمی مانند سبوس برنج می تواند خطر ابتلا به سرطان معده را کاهش دهد.

• سطوح بالای کلسیم در ادرار (هایپرکلسیوری). مصرف سبوس برنج از طریق دهان به جلوگیری از سنگ کلیه در افرادی که دارای مقدار زیادی کلسیم در ادرار هستند کمک می کند.

• کلسترول بالا. پیروی از رژیم کم چرب و مصرف 85 گرم سبوس برنج پرچرب در روز، کلسترول تام را تا 8 درصد و کلسترول “بد” با چگالی پایین (LDL) را 14 درصد کاهش می دهد. اما مصرف سبوس برنج به شکل کم چرب به خوبی جواب نمی دهد. به نظر نمی رسد سبوس برنج بر سایر چربی های خون مانند تری گلیسیرید یا کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) تأثیر بگذارد. به نظر می رسد سبوس برنج و سبوس جو دوسر برای کاهش کلسترول بالا مفید است. با این حال، به نظر نمی رسد سبوس برنج به اندازه بتا گلوکان، شکل دیگری از فیبر، برای کاهش کلسترول عمل کند.

• به نظر می رسد روغن سبوس برنج کلسترول LDL (یا “بد”) و کلسترول کل را کاهش می دهد. هرچه روغن سبوس برنج دارای گاما اوریزانول بیشتری باشد، به نظر می رسد که بهتر عمل می کند.

سبوس برنج چگونه کار می کند؟

سبوس برنج ممکن است به کاهش کلسترول کمک کند زیرا روغن موجود در آن دارای موادی است که ممکن است جذب کلسترول را کاهش داده و کلسترول را افزایش دهد. یکی از مواد موجود در سبوس برنج ممکن است جذب کلسیم را کاهش دهد. این ممکن است به کاهش تشکیل برخی از انواع سنگ کلیه کمک کند.

آیا سبوس برنج مضر است؟

عوارض جانبی سبوس برنج

هنگامی که از طریق دهان مصرف می شود: سبوس برنج برای اکثر مردم وقتی از طریق دهان مصرف می شود بی خطر است. افزایش میزان سبوس در رژیم غذایی می تواند باعث حرکات غیرقابل پیش بینی روده، اسید روده و ناراحتی معده در چند هفته اول شود.

هنگامی که روی پوست مالیده می شود: سبوس برنج برای اکثر افراد وقتی در حمام روی پوست سر قرار می گیرد، احتمالاً ایمن است. با این حال، سبوس برنج می تواند باعث خارش و قرمزی پوست نیز شود.

نتیجه گیری

سبوس برنج در مرحله آسیاب برنج گرفته می‌شود. سبوس برنج به لایه خارجی برنج می‌گویند که برای انسان خواص بسیاری دارد. شما می‌توانید سبوس برنج را در شرایط مختلف استفاده کنید. ما در خانواده طایفه سعی داریم بهترین برنج را به شما عرضه کنیم، جهت خرید و ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *